Wednesday, July 20, 2011

玩火自焚, Quran dan Hadis menjadi mainan bibir pengkianat-pengkianat !!!



Tuhan bersifat Qidam, ertinya Tuhan tidak berpermulaan ada-Nya. Mustahil Ia berpermulaan ada-Nya, karena kalau Ia berpermulaan ada-Nya maka samalah ia dengan makhluk. Kalau Ia sama dengan makhluk maka Ia bukan Tuhan. Selain dari pada itu, kalau Ia berpermulaan ada-Nya, maka siapakah yang menjadikan makhluk yang terdahulu dari pada-Nya.?
@@@@@@@@@@@@@@@@
Isu ahli politik ultra kiasu berhujah menggunakan Al-Quran dan Hadis bergema lagi. Malah kali ini lebih hebat. Ia dibangkitkan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. Saya tidak nampak akan keperluan menggunakan hujah tersebut, kerana golongan ini sejak dari dahulu lagi begitu bongkak dengan keturunan atau lebih obsess dengan hujah-hujah dari sumber bangsanya sendiri dan sumber-sumber barat. Kenapa sejak akhir-akhir ini Quran dan Hadis menjadi mainan bibir?

Saya harap umat Islam tidak terperangkap dengan taktik kotor mereka. Mereka akan melakukan apa sahaja untuk ke Putrajaya. Jika mereka tertarik dengan Islam, sudah lama mereka memeluk Islam atau bersetuju dengan suruhan dan larangan Islam, yang juga merupakan ajaran agama mereka. Kenapa tiba-tiba Quran dan Hadis dijadikan sandaran berhujah? Cubalah baca taktik ini dari sudut psikologi berbalik agar tidak tertipu. Janganlah berselindung hanya disebabkan oleh kepentingan politik sehingga tidak kenal kawan dan lawan.

Jika mereka sudah berlembut dengan Melayu dan Islam, paling tidakpun, mereka tidak segan silu untuk memakai baju Melayu dan songkok ketika pembukaan DUN atau Parlimen sebagai tanda penghormatan dan penerimaan Islam sebagai agama persekutuan dan orang Melayu Islam sebagai bangsa majoriti. Ini tidak, mereka akan mencari seribu satu alasan untuk mengelakkan diri dari memakai ‘pakaian Islam’ tersebut. Saya berani mengatakan mereka memandang hina kepada cara hidup Melayu dan Islam.

Selama inipun mereka tidak pernah menggunakan ayat al-Quran dan Hadis, kenapa tiba-tiba mereka kelihatan sudah berubah? Apakah hati mereka terbuka dan bersedia menerima Islam? Jika mereka benar-benaru tertarik dengan nilai-nilai Islam, mari kita sama-sama daulatkan suruhan agama dahulu seperti menutup aurat, mengharamkan zina, judi dan sebagainya. Saya cadangkan mereka memetik ayat Quran, soal pengharaman judi, arak, riba, zina dan lain-lain lagi.

Kenapa tidak berhujah menggunakan atau mengambil ayat Quran dan hadis dalam perkara-perkara sebesar ini yang menimbulkan kegawatan sosial? Golongan ini amat licik, mereka akan manipulasikan isu yang menyebelahi mereka, dan menolak perkara yang tidak menyebelahi mereka. Mereka sanggup korbankan agama semata-mata untuk kepentingan politik. Saya tidak mengatakan mereka sahaja yang tidak betul. Kitapun kadangkala tidak betul. Menerima sebahagian ajaran Islam dan menolak sebahagian. Sedangkan semua tahu bahawa kita perlu menerima Islam sepenuhnya.

http://ridhuantee.blogspot.com

No comments: