Monday, January 18, 2010

地方的灾害救济人人有责,惊心吊胆看海地震灾的惨状不如马上加入我们Sungai Pinang 民防部队。










Dengan segala hormat, ribuan terima kasih diucapkan kepada tuan-tuan dan puan-puan sudi menghadir diri ke Jamuan Tamat Kursus Latihan bagi Pasukan JPAM Unit Sungai Pinang. Ini merupakan satu penghargaan yang amat bangga buat kami di mana, masa yang tuan-tuan dan puan-puan gunakan sepanjang jamuan ini merupakan suatu tanda sokongan moral yang tidak berbelah bagi terhadap pasukan ini.


Tuan-tuan dan puan-puan yang kami hormati,

Pasukan JPAM Sungai Pinang, Selangor ditubuhkan sebagai satu langkah merealisasikan konsep “1 Malaysia”. Semoga penubuhan sebagai salah satu cawangan JPAM dalam bidang penyelamatan dapat melahirkan lebih ramai angota penyelamat professional bagi menjayakan kerja-kerja penyelamat sama ada di dalam negeri atau luar negara. Dengan bertambahnya angota penyelamat di kawasan Sungai Pinang yang sebegini, saya yakin penduduk-penduduk di kawasan Sungai Pinang akan mendapat pertolongan kecemasan yang lebih lengkap, berkualiti dan sempuna.
Justeru itu, adalah diharapkan agar penubuhan Pasukan JPAM Sungai Pinang, Selangor ini berkebolehan menjadi sebagai salah satu pasukan penyelamat yang diketahui oleh penduduk-penduduk kawasan Sungai Pinang dan sekitarnya.

Akhir kata, bagi memastikan misi dan visi Pasukan JPAM Unit Sungai Pinang dilaksanakan, pihak kami mengharapkan sokongan yang sepenuh dan berterusan daripada pihak tuan-tuan dan puan-puan. Kami juga memerlukan maklumbalas daripada semua pihak mengenai keberkesanan program yang telah dilaksanakan yang boleh tuan/puan suarakan melalui saluran-saluran yang tersedia di laman blogs yang beralamat seperti berikut : http://jpamsungaipinangselangor.blogspot.com. Mudah-mudahan maklumbalas ini dapat dijadikan garis panduan ke arah cemerlang dan memantapkan lagi pasukan ini sebagai satu unit pasukan penyelamat yang berkualiti.

No comments: